Publikowanie postów firmowych nie jest prostym zadaniem. Mają mieć charakter reklamy, ale jednocześnie się nie narzucać, żeby nie zrazić klienta. Jeśli tworzeniem postów na firmowe profile zajmujesz się sam, to koniecznie zwróć uwagę na wskazówki zgromadzone poniżej. Pomogą Ci stworzyć atrakcyjne publikacje, przyciągające klientów i pozwalające utrzymać przy sobie zadowolonych stałych konsumentów.
Przygotuj grafiki z wyprzedzeniem
Im później zabierasz się za tworzenie grafik, tym gorzej będą one wyglądały. Choć może to brzemię średnio jak zachęta, to niestety tak właśnie jest. Przy większym zapasie czasu czujesz mniejszą presję, co korzystanie wpływa na organizację twojej pracy. Dbaj o to, żeby grafika była przygotowana z dwudniowym wyprzedzeniem. Dzięki temu w każdej chwili będziesz mógł ją dopracować i nie będziesz siedział nad nią godzinę przed planowanym czasem publikacji. Jeśli coś Ci się nie spodoba, będziesz jeszcze miał czas, żeby na spokojnie dopracować ostateczną wersję, która będzie porządnie przemyślana.
Ciekawe artykuły:
Wrzucaj treści w tematycznych blokach
Jeśli masz w głowie pomysł na kilka postów o podobnej tematyce, opracuj je razem. Social media to nie blog, na nich sposób, w jaki segregujesz treści, jest bardzo ważny. Przygotuj kilka postów o podobnej tematyce i wrzucaj je jeden po drugim. Dzięki temu wszystkie będą w jednym miejscu i łatwiej będzie do nich wrócić. Jeśli zamiast tego zaczniesz przeplatać nimi chaotycznie standardowe wpisy, to całość nie będzie wyglądała estetycznie i wiedza, która ostatecznie powinna składać się w całość, rozmyje się. Kiedy publikujesz wiedzę razem, tworzysz z niej spójną i wciągającą historię dla swojego odbiorcy.
Zobacz też:
Pisz teksty i sprawdzaj je po dwóch dniach
Tekst przed publikacją trzeba sprawdzić. Im więcej dasz sobie na to czasu, tym lepiej. Napisz tekst i pozostaw go w niezmienionej formie przez dwa dni. Po tym czasie do niego wróć, przeczytaj jeszcze raz i określ, czy dalej Ci się podoba. Po tym czasie będziesz miał głowę oczyszczoną po tym projekcie, dzięki czemu podejdziesz do niego obiektywnie. Oceń, czy jest dla Ciebie ciekawy i zbudowany gramatycznie poprawnie. Nie bój się zmieniać tekstu, nawet jeśli przez to na czymś straci. W pierwszej kolejności ma się go przyjemnie czytać, potem zadbaj o jego wartość merytoryczną i ilość przekazywanej wiedzy.